niedziela, 1 stycznia 2012

Jacek Wanszewicz - Pierścienie (2002)



Z okazji Nowego Roku poza życzeniami wszelkiego szczęścia, radości, kasiory i zdrowia mam dla Was całkiem niezły rarytasik. Płyta ta aż dziw, że przeszła bez większego echa, choć była dystrybuowana nawet przez księgarnie wysyłkowe takie jak Pruszyńskiego Klub Książki Księgarni Krajowej (o ile mnie pamięć nie zwodzi). Osobiście wtedy umknęła mi ona, jednak udało mi się zgrać oryginał, którego później już nie zdołałem zakupić, choć bywa, że szukam po dziś dzień...
Jacek Wanszewicz to pasjonat dźwiękowiec, z tego co o nim wyczytałem, a do tego pasjonat fantasta!;) Brał udział w udźwiękowieniach różnych przedstawień związanych ze zjazdami fanów fantastyki, czy też zlotami sympatyków stricte książek Tolkiena. Właśnie literaturze tego wspaniałego pisarza Jacek poświęcił płytę "Pierścienie", która jest jakby złożona z muzycznych ilustracji istotnych momentów zarówno "Hobbita" jak i "Władcy Pierścieni". A są to ilustracje naprawdę znakomite, łączące w sobie muzykę filmową, folkową jak i czasami metalową. Co prawda motywy metalowe nie brzmią tu może zbyt dobrze, ale można je przełknąć przy okazji obcowania ze znakomitą resztą. Do płyty dodatkowo została dołączona część multimedialna, którą dla Was specjalnie również zgrałem w całości, więc możecie zapoznać się z pełnią wydawnictwa, jak i uzyskać wiele informacji, jakimi dzielił się ze słuchaczami wtedy Jacek Wanszewicz. Niestety nie posiadam okładki, z której udało mi się zdobyć jedynie fotografie frontu i wnętrza.
Zapraszam więc w świat niesamowitej, bogatej muzyki o korzeniach symfonicznych, która znakomicie oddaje nastrój poszczególnych elementów książek, jakich nikt nie zapomni, kiedy tylko choć raz po nie sięgnie! Tym bardziej, że czekamy na kolejną ekranizację Petera Jacksona!

ZAWARTOŚĆ:
Materiał audio zgrany z CD mp3 224 - 320 kbps.
Dodatek multimedialny w postaci witryny internetowej.
Fotografie oryginalnego wydania.

TRACKLISTA:
01. Uwertura - wprowadzenie do utworu
02. Hobbit - czyli o tym jak pan Baggins po obfitym obiedzie siedzi przed norką i pali fajkę
03. Smaug i Esgaroth - walka miasta Esgaroth ze smokiem Smaugiem
04. Pogranicze - niepokoje
05. Shire - przyjęcie u Bilba i Fajerwerki Gandalfa - czyli o tajemniczym zniknięciu pana Bagginsa
06. Wichrowy Czub - walka Gandalfa z Nazgulami
07. Czarni Jeźdźcy - ucieczka Froda do Brodu Briunem
08. Grzmiąca Rzeka - ratunek przy Brodzie
09. Rivendell - Pieśni Elfów
10. Moria - potyczki i ucieczka podziemiami Khazad-dum
11. Most w Khazad-dum - walka Gandalfa z Balrogiem
12. Róg Boromira - ostatnia walka i pożegnanie Boromira
13. Jeźdźcy Rohanu - epizod z bitwy w Helmowym Jarze
14. Bitwa na Polach Pellenoru - impresja na temat bitwy
15. Pierścienie - motyw tytułowy

DOWNLOAD:

9 komentarzy:

  1. Mozna prosic o odnowienie linku? Dzieki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj! Link odnowiony na rapidshare, będzie jeszcze na hellshare niebawem, bo te hostingi akurat darmowo udostępniają powyżej 200 MB, a ja nie chcę gorszej jakości udostępniać;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje bardzo, rapidshare jest ok, szybko idzie. Nie ma potrzeby pogarszać jakosci, własciwie najlepszy jest flac ale rozumiem, że to kosztuje i zabiera dużo czasu. Remastery, które robisz bardzo dobrze brzmią. Słychać, że się przykładasz i głowica dobrze wysterowana. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Arku, co do plików flac, to jest jeszcze inna sprawa... Nagrania, które udostępniam, to muzyka, która ma dla mnie dużą wartość emocjonalną, poza tym także dla samych twórców jest piekielnie ważna. Ja udostępniam mp3, aby było to coś w rodzaju "demo", niepełnej wersji... Pewnego rodzaju przypomnienie, bo możliwe, że kiedyś twórcy zdecydują się na reedycje, a ja nie chcę im odbierać do końca tego, co należy do nich.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mozna prosic o odnowienie linku? Dzieki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnowiłem ponownie linki do nagrań Jacka Wanszewicza - Pierścienie.

      Usuń
  6. mogę prosić o ponowienie?

    OdpowiedzUsuń
  7. update the links please!

    OdpowiedzUsuń