piątek, 8 marca 2013

Mortiis - The Song of a Long Forgotten Ghost (demo 1993)


Można właściwie powiedzieć, że demo to wstawiłem tutaj ze względów sentymentalnych, bowiem materiał ten doczekał się profesjonalnej reedycji z dobrego nośnika. Moim była stara kultowa kaseta Pagan Records, wydana wspólnie z Witching Hour, której jakość pozostawiała wiele do życzenia, ale chcę się nią z Wami podzielić. Do rzeczy. Już sama nazwa Mortiis była słowem magicznym, które hipnotyzowało mnie niezmiernie, od kiedy pierwszy raz usłyszałem fragment tej muzyki w audycji Pawła Domino w Radiu Wrocław. Kiedy w jakimś katalogu znalazłem wreszcie wydanie tejże kasety demo, od razu doszło do zakupu i oczekiwania na przesyłkę. Dotarła do mnie w sobotę (może niektórym wyda się to dziwne, ale w tamtych czasach było jeszcze coś takiego na poczcie, jak pracująca sobota i listonosz właśnie przypałętał się wtedy z tą przesyłką. Jeszcze jakaś druga kaseta wtedy do mnie dotarła, ale nie pamiętam teraz, co to było, bo kwintesencją był właśnie ten norweski materiał. Tej soboty było również tak, że odsypiałem jakiegoś lekkiego kaca po piątkowej imprezie i kiedy włączyłem wyczekiwaną kasetę Mortiisa z jego monotonną muzyką, poczułem się naprawdę nieswojo zaniepokojony, choć to słoneczny dzień był. Czuć w tym prawdziwe lochy, mocną inspirację Dark Fantasy, a jednocześnie coś zupełnie innego niż wszystko do tej pory. Ten minimalizm potrafił oczarować. Niby coś na kształt muzyki filmowej, muzyki do gier (choć wtedy jeszcze tego nie było w takim wymiarze), ale na swoisty sposób. Myślę, że mogę zaprosić Was do poznania, lub też przypomnienia sobie tego materiału w wersji, jaką miałem. Swoją drogą, demo powinno trwać według oryginalnego czasu 59 minut. Moja kaseta była jakieś 10 minut krótsza... Ciekawe jakim cudem:P

ZAWARTOŚĆ:
Zgrany, oczyszczony z lekka i odnowiony (bez rewelacji) materiał audio w formacie mp3.
Skan obu stron okładki.

TRACKLISTA:
http://www.metal-archives.com/albums/Mortiis/The_Song_of_a_Long_Forgotten_Ghost/24769

DOWNLOAD:
http://www44.zippyshare.com/v/77040272/file.html
http://rapidshare.com/files/3193148478/mortiis-tsoalfg.rar
http://www.mediafire.com/?v8c258qahblqbp5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz