poniedziałek, 10 października 2011

Tadeusz Miciński - Poezje (Radio Bis)


Jak bardzo ważną osobą był dla polskiej literatury i kultury Tadeusz Miciński, nie muszę chyba mówić... A jak ważny był dla polskiego podziemia muzyczno-literackiego, to już ho, ho! Znamy jako główną mroczną postać naszej literatury Stanisława Przybyszewskiego, który pod koniec życia i tak zrezygnował ze swoich radykalnych i mocnych poglądów... Jednak to właśnie Tadeusz Miciński tak naprawdę rozwijał przez całe życie wizję filozoficzną lucyferyzmu, jakiej chyba nikt na świecie się nie dopracował. Zresztą Miciński był osobą, która dążyła do ogarnięcia totalnie wszystkiego w swojej sztuce. Jednocześnie była to postać o tak wyjątkowej wyobraźni i wrażliwości, że po dziś dzień powstają coraz to nowe studia na temat jego twórczości poetyckiej, prozatorskiej i dramatycznej. Z wątków literackich, lub też bezpośrednio z tekstów korzystali w Polsce wokaliści takich grup jak KAT (zresztą Roman Kostrzewski na kilku płytach kompilował różne fragmenty z Micińskiego), THRASHER DEATH, HOLY DEATH, BEHEMOTH, NIRNAETH, CAED DHU czy mój KORSARZ ( :) )... A ile się o nim pisało w wywiadach, w zinach różnych, to szkoda gadać;) Można by pracę na ten temat napisać i to bardzo ciekawą!
Ale zmierzając do rzeczy... Swego czasu podsłuchiwałem Radia Bis, które obecnie przekształciło się w Program Czwarty Polskiego Radia, o ile się nie mylę. Może nie było to jakieś maniakalne słuchanie, ale włączałem i czasami coś tam wynajdowałem. Tym samym pewnego razu, późnym wieczorem około godziny 23.00 przed zaśnięciem włączyliśmy sobie "Biskę". Wtedy nawet telewizora nie mieliśmy, bo stary wybuchł nam w czasie świąt grudniowych, więc radio panowało, radio z wieży kupionej za wyrównanie mojego (już na szczęście spłaconego) kredytu studenckiego:) No i po włączeniu słyszę jakieś takie recytacje, ale coś mi się zdawały nie głupie od początku... Potrzeba była kilku sekund, abym oprzytomniał i wrzucił kasetę do nagrania, stąd też nie mam całości tej audycji... Okazało się, że w Radiu Bis ktoś pamiętał o Tadeuszu Micińskim i zrealizował całe takie słuchowisko z jego poezją! I to nie było takie byle co! Udział w audycji wzięli między innymi Piotr Adamczyk i Andrzej Ferenc!!! Kto by pomyślał!!! Nie mam pojęcia skąd by tu wziąć całość tego, ale ja zamieszczam ten dość znaczny fragment dla wszystkich zainteresowanych. Do niego dołączyłem darmowo dostępny tom poezji Micińskiego "W mroku gwiazd", gdyby byli zainteresowani...

Nagranie ma jakieś myślę chyba 8 lat, jak nie więcej. Pierwsza kaseta z brzegu też nie najlepsza, więc mam nadzieję, że udało mi się z niej wyciągnąć ile się dało... Magiczny świat młodopolskiej wyobraźni zaprasza więc!

ZAWARTOŚĆ:
Renowacja materiału audio z audycji radiowej Radia Bis - mp3 vbr 224 - 320

DOWNLOAD:
http://www66.zippyshare.com/v/87907281/file.html
http://rg.to/file/29ccca3387ca8989d77dff31356cc3f2/tm-radiobis.rar.html
https://www.mediafire.com/?fqgcxqain22fb7k

2 komentarze:

  1. Witam serdecznie. Czy była by możliwość odświeżenia tej wstawki? Lub wysłanie jej pod :stanik.basid75@gmail.com Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu! Oczywiście linki już są zaktualizowane i można zapoznać się z zawartością powyższych. Miłego słuchania i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń